• Kto sa chce stať študentom GTA...  

    8 jar
    4 dab ...nech číta ďalej...  


    Bližšie informácie o prijímacích skúškach nájdete TU .




  • Podporte Gymnázium sv. Tomáša Akvinského poukázaním 2% z dane z príjmov.
    Viac informácií nájdete TU.
  • Milí absolventi a priatelia GTA!
    Určite poznáte príbeh O troch grošoch. Múdry cestár žije z troch drobných mincí. Jednu dáva synovi, z jednej žije a tretiu dáva tomu, kto ho vychoval.
    Aj naša škola potrebuje Vašu drobnú mincu. A ako každá minca aj táto má dve strany - poďakovanie za odovzdané vedomosti a zároveň podpora kvalitnejšieho vzdelávania s hodnotami. Naši študenti nie sú len bankou na vedomosti, sú to ľudia, ktorí sa rozvíjajú celostne.
    Vaša drobná minca má hodnotu 1 eura. Nastavte si na svojom účte trvalý príkaz na 1 euro mesačne. Z Vášho jedného eura dokážeme vytvoriť lepšie podmienky na výchovno-vzdelávaciu činnosť, podporiť sociálne slabších študentov, posilniť učebné programy pre nadaných študentov, zabezpečiť lepšiu techniku pre školu a iné.
    Ďakujeme, že ste stále súčasťou našej školy a pomáhate nám budovať ďalšiu vzdelanú generáciu.
    Viac informácií nájdete TU.
Vytlačiť

Inovatívne vzdelávanie v anglickom jazyku na GTA

Napísal: Mgr. Lenka Lišková on 22. jún 2011.

Štandardným cieľom vzdelávania v cudzom jazyku je naučiť žiakov dorozumieť sa v danom jazyku ústnou aj písomnou formou.alt

Naše školské kurikulum pre anglický jazyk však ponúka aj nadstavbu, vďaka ktorej žiaci na vyššom stupni znalosti jazyka majú možnosť rozšíriť svoje jazykové vzdelávanie o ďalšie vedomosti a zručnosti, čo nepochybne prispeje k rozšírenému všeobecnému prehľadu i pozdvihnutiu kultúrneho povedomia žiakov.
Na základe tohto programu môže byť štúdium anglického jazyka v najlepších skupinách, teda v skupinách na vstupnej úrovni B1, obohatené aj o vedomosti o anglofónnych krajinách, obzvlášť ich histórie a kultúry, pričom učitelia využijú integrované vyučovanie (CLIL), najmä s cieľom prepojiť a rozšíriť vedomosti a zručnosti získané na hodinách geografie, dejepisu, slovenského jazyka a literatúry, informatiky, ale aj umenia a kultúry, náboženstva, či náuky o spoločnosti. Vzhľadom k tomu, že pre takéto štúdium sú potrebné už dosiahnuté jazykové zručnosti na vyššej úrovni, nie je možné aplikovať tento program aj na nižších úrovniach jazyka.

altPre stanovenie tematických celkov pre rozšírené štúdium anglického jazyka slúži ako východisko Školské kurikulum pre predmet anglický jazyk, ktoré určuje obsah tohto štúdia v 1.-3. ročníku. Na základe toho bude vzdelávanie rozšírené o všeobecné, geografické, historické a kultúrne informácie o týchto krajinách, pričom pre 1. ročník je určené zameranie na Veľkú Britániu a 2.ročník na Spojené štáty americké a stručne aj na iné krajiny Britského spoločenstva národov. Nové informácie a poznatky budú žiakom sprostredkované a nimi tiež reprodukované v anglickom jazyku, pričom bude dôraz na ich samostatnom získavaní, práci s materiálom (knižným, filmovým, internetovým), spracovaní a prezentovaní v záujme naplnenia vzdelávacích cieľov. 3. ročník nadväzuje na predchádzajúce dva ročníky kultúrno-umeleckou nadstavbou, kde si žiaci získané poznatky a zručnosti obohatia štúdiom pôvodných literárnych, filmových a dramatických diel, nevynímajúc ani iné druhy umenia. Dôraz bude kladený na vnímanie diela v anglickom jazyku, pochopenie a pretlmočenie jeho ideového alebo informačného posolstva, schopnosť vyjadriť svoj názor a obhájiť ho, ale tiež o ňom diskutovať.
Cieľom tohto rozšíreného štúdia je ponúknuť žiakom štúdium jazyka v širšej dimenzii, obohatiť ho iným prístupom, a zároveň obohatiť ich všeobecný rozhľad okrem iného aj o kultúrno-spoločenský aspekt, prostredníctvom poznávania histórie a kultúry zdokonaľovať jazykové zručnosti a prostredníctvom jazyka obohacovať povedomie o krajinách, ktorých jazykom hovoria. To im nesporne uľahčí situáciu pri pobyte v týchto krajinách. Nezanedbateľná je aj skutočnosť, že študenti majú možnosť prakticky aplikovať vedomosti a zručnosti z iných predmetov, čo nepochybne prispeje aj k zvýšeniu vlastného sebavedomia a uvedomeniu si nutnosti prepojenia teórie s praxou.alt

 

CLIL (Content and Language Integrated Learning)


Metóda integrovaného vyučovania CLIL má pozitívny vplyv na jazykové vzdelávanie, pretože pri vyučovaní metódou CLIL sa pozornosť upriamuje na určitú aktivitu a nie na cudzí jazyk samotný. Nejazykový predmet (napr. dejepis, geografia) sa rozvíja prostredníctvom cudzieho jazyka a cudzí jazyk prostredníctvom nejazykového predmetu. Cudzí jazyk sa teda využíva ako nástroj vzdelávania (napr. o histórii Veľkej Británie), nie len ako výsledok procesu vyučovania. Cieľom tejto metódy vyučovania je zlepšovanie schopností a zručností študenta v cudzom jazyku tým, že sa cudzí jazyk považuje za nástroj komunikácie a nie za samostatný predmet. Tento prístup poskytuje možnosť učiť sa myslieť v danom jazyku.
 

Si hladný? Objednaj si.

jaslovensko banner

pv logo